۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۳۱۸۲۲
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است | مردم هوا برای نفس کشیدن ندارند

دشمن به دنبال سیاه‌نمایی است | مردم هوا برای نفس کشیدن ندارند
وکلای ملت در مجلس شورای اسلامی خواستار هوشیاری مسؤولان در برابر توطئه دشمنان شدند و گفتند: سیاست دشمن فاسدنمایی تمام ارکان حکومت است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه سوم دی ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور وکلای ملت به شرح ذیل است:

سیاست دشمن فاسدنمایی تمام ارکان حکومت است

جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن تبریک عید میلاد مسیح به همه اقلیت‌های دینی به ویژه مسیحیان هم‌وطن، گفت: با توجه به حوادث آبان ماه حاوی درس‌های عبرت آموز برای مردم و مسئولان نظام بود، آموختیم زمان غرق شدن مسئولان در امور جناحی و حزبی و غفلت از مسائل اصلی، دشمن با بهره‌گیری از ضعف‌ها به طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای توطئه‌های خطرناک اقدام می‌کند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین دریافتیم که اگر مسئولان به خواب غفلت روند، دشمن بیدار است. باور کنیم که بسیار بهتر از این می‌توان کشور را مدیریت کرد، قطعا بخش مهمی از دشواری‌های این سال‌ها به تحریم و دشمنی‌های دشمن باز می‌گردد، اما سهم عمده از آن‌ها به شیوه کشورداری مسئولان نیز مربوط است.

وی افزود: شک نداریم مردم با بصیرت ایران صاحبان اصلی انقلاب و نظام بودند. در طول ۴۰ سال گذشته از این نظام همانند پاره‌ای از وجود خود حراست کردند. امروز نیز هرگاه برای این ودیعه الهی احساس خطر کنند به هنگام در صحنه حاضر می‌شوند و توطئه دشمنان را خنثی می‌کنند، اما مسئولان باید در مقابل بزرگواری مردم را ارج نهند و گذشت و کرامت آنان را به اشتباه تفسیر نکنند.

جعفرپور یادآور شد: واقعیت آن است که در میان سردمداران حکومت، در کنار برخی مسئولان فاسد و نالایق انبوهی از خدمتگذاران صادق وجود دارند، متاسفانه نتیجه خدمات گروه لایق در ظلمت سیاه کاری متنفذین فاسد به چشم نمی‌آید.

وی ادامه داد: راهبرد دشمن ناامید سازی توده مردم به ویژه جوانان از بهبود شرایط در آینده است. سیاست دشمن بر سیاه نمایی و فاسد نمایی تمام ارکان حکومت است. در صورت موفقیت دشمن در تصویری اینگونه از جامعه، هر اتفاقی امکان پذیر است. تجربه تاریخی انقلاب اسلامی ثابت کرده خداوند همیشه ناصر ملت مجاهد و فداکار ایران بوده و در بن‌بست‌ها راهنمایی و راهگشایی کرده و موفقیت را روزی این ملت کرده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات دور یازدهم مجلس، گفت: دشمن چشم به ۲ اسفند ۱۳۹۸ دوخته تا نتایج توطئه خود در آبان ماه و تحرکات روز‌های آینده مشاهده نمایند. مسلم است که حضور ضعیف و حداقلی مردم در پای صندوق‌ها، دشمنان را به نتیجه بخش کردن اقدامات خود امیدوار کرده و سال آینده شاهد حجم بیشتری از توطئه‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: چنانچه که از بصیرت و دشمن شناسی مردم انتظار می‌رود، مردم با حضور پرشور باید در صحنه حاضر شود استحکام نظام و امیدواری مردم را به رخ دشمن می‌کشاند و دشمن جز کوتاه آمدن و قبول شرایط جمهوری اسلامی چاره‌ای نمی‌یابد. انشالله شاهد شکل‌گیری مجلسی کارآمد در حل مشکلات مردم و جامعه، ظلم ستیز، ضد فساد، انقلابی و پاکدست باشیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به مردم حوزه انتخابیه خود، گفت: شما را به شرکت پرشور و آگاهانه در پای صندوق‌های رأی در دوم اسفند دعوت می‌کنم و توجه شما را در گزینش نامزد مورد نظر خود به سخنان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری که بهترین شاخص و معیار است جلب می‌کنم. «رَبَّنا لا تُؤاخِذْنا إِنْ نَسینا أَوْ أَخْطَأْنا رَبَّنا وَ لا تَحْمِلْ عَلَیْنا إِصْراً کَما حَمَلْتَهُ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِنا رَبَّنا وَ لا تُحَمِّلْنا ما لا طاقَةَ لَنا بِهِ وَ اعْفُ عَنَّا وَ اغْفِرْ لَنا وَ ارْحَمْنا أَنْتَ مَوْلانا فَانْصُرْنا عَلَی الْقَوْمِ الْکافِرینَ»

این مردم با کمبود‌ها می‌سازند، اما با تبعیض‌ها می‌سوزند

رضا انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در خانه ملت در نطق میان دستور خود با یادآوری اینکه در آستانه یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: همگان موظف هستیم بهتر از گذشته شرایط لازم را برای یک انتخابات باشکوه فراهم کنیم؛ به طور قطع حضور باشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات دشمنان این ملت را به کمای عمیق فرو خواهد برد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: پرواضح است امروز شرایط اقتصاد و معیشت نابسامان است و این نابسامانی‌ها ریشه در نرم افزار‌ها و فقدان مغزافزار سیاست گذاری در نظام اداری و اقتصادی کشور، و ساختار‌های فسادزا و تولیدکننده و توزیع کننده رانت و نبود اراده لازم برای برخورد ریشه‌ای با مسائل دارد.

وی خطاب به رئیس جمهور ادامه داد: ما جنابعالی را انتخاب کردیم، اما از اینکه برای تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های مهم به صاحبان علم و دانش رجوع نکردید و همان تعاملات فرمایشی قبلی با مجلس را کنار گذاشتید گلایه داریم، از اینکه به توصیه‌های مشفقانه صاحب نظران گوش ندادید و کابینه منسجم، هماهنگ و با اراده‌ای قوی برای حل مشکلات تشکیل ندادید گلایه داریم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یادآور شد: منصفانه نیست زحمات شما و همکارانتان را در دولت در این شرایط نادیده گرفت، اما ملت ایران واقفند و واقفیم باز کردن گره‌های اقتصادی تنها و تنها به دست شما نیست، اما و هزار، اما جنابعالی می‌توانستید و هنوز هم می‌توانید اتاق فکری از زبده‌ترین صاحب نظران این کشور برای فهم دقیق مسائل و ارائه راهکار‌های کاربردی تشکیل دهید، اما انجام نداده اید.

انصاری افزود: جنابعالی فکر می‌کردید اگر برجام حل شود همه چیز حل شود در حالی که رانت زدایی از اقتصاد و اصلاحات اقتصادی اولویتی به مراتب بالاتر نسبت به برجام داشته و دارد؛ َآقای روحانی! توصیه اینجانب به عنوان خدمت گزار مردم در مجلس و یک عضو هیات علمی دانشگاه این است که باید امورات مردم را بر اساس مبانی علمی اداره کنید؛ امورات مردم نیازمند تدبیر عملی است و باید صادقانه مسائل و مشکلات مردم را با مردم در جریان بگذاریم و باور کنیم این مردم شایسته اعتماد هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: همگان باید بدانند این مردم با کمبود‌ها می‌سازند، اما با تبعیض‌ها می‌سوزند، این مردم با مدیران می‌سازند، اما از سوء مدیریت‌ها می‌سوزند، این مردم همواره پای نظام، انقلاب و مقتدایشان ایستاده اند و به مدد الهی به مسیر رو به جلو ادامه خواهیم داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از زحمات مسئولان و مدیران دلسوز از وزیر راه و شهرسازی خواستار تامین قیر پروژه‌های حوزه انتخابیه شد و گفت: وزارت بهداشت برای تامین پزشکان متخصص بیمارستان‌های حوزه انتخابیه و وزارت جهاد کشاورزی برای تامین خسارت ناشی از بارش‌های اخیر به کشاورزان حوزه انتخابیه به ویژه روستا‌های زرین دشت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی از وزیر آموزش و پرورش خواستار اجرای سریع‌تر رتبه بندی معلمان شد و ادامه داد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی هر چه سریع‌تر مطالبات کشاورزان شهرستان‌های زرین دشت و داراب را پرداخت کند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با بیان اینکه در آستانه تصویب لایحه بودجه ۹۹ هستیم، گفت: به واسطه شوک ارزی در سال‌های گذشته درآمد‌ها و سود‌های سرشاری نصیب برخی بنگاه‌های اقتصادی کشور شده است و مطالعات بیانگر این است که در ۲۰ بنگاه اقتصادی ۷۶ هزار میلیارد تومان سود ناشی از شوک ارزی نصیب آن‌ها شده است و همین بنگاه‌ها کمتر از سود خود را مالیات داده اند؛ از اعضای کمیسیون تلفیق تقاضا داریم این نکته که در بودجه دولت مغفول واقع شده است را مورد توجه قرار دهند و بخشی از سود‌های ناشی از شوک ارزی را جایگزین منابع غیرقابل تحقق در بودجه کشور کنند.

مردم فقر و نداری را تحمل می‌کنند، اما بی صداقتی را بر نمی‌تابند

محمد آشوری تازیانی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: برگزاری کنگره ملی سرداران شهید هرمزگان فرصت مغتنمی است برای مردم سرزمین نخل و آفتاب تا به بازخوانی راه شهیدانشان بپردازند و عظمت برآمده از این مجاهدت‌ها را پاس بدارند. یاد و خاطره آنان را گرامی می‌داریم و از خداوند منان طلب می‌کنیم بر این صراط استوار و پایدار باشیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان ادامه داد: همه می‌دانیم که گفتمان انقلاب اسلامی منادی ۵ ارزش اساسی بوده است، نخست ارزشمندی انسان به عنوان اشرف مخلوقات و، ولی نعمت بودن مردم برای حاکمان و مسئولان؛ ۲- عدالت و رفع تبعیض برای به فعلیت رسیدن و ایجاد زمینه برای شکوفایی و تعامل بخشی همه اقشار اجتماعی. ۳- زیست اخلاقی مسئولان و جامعه برای عبور از هر آنچه مغایر با فطرت، عقل و عزت انسانی است، ۴- مبارزه با ظلم، تباهی و فساد که مخل زیست اخلاقی و انسانی است، ۵- ایجاد جامعه امن مبتنی بر قانون، آگاهی، حق، تکلیف و رفاه.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: این ۵ اصل محقق نمی‌گردد جز در پرتو صداقت، اعتماد، پایداری بر اصول و میثاق‌ها و مقابله هوشمند با عوامل و عللی که به طور مداوم در پی رهزنی این بنیان‌ها هستند. آنچه جوانان و مردم را برای ایجاد یک انقلاب بر مبنای این گفتمان به وجد آورد همین اصول و معیار‌ها بود که در ساختار معرفت دینی تجلی یافت و مردی از زمره دینداران و احیاگران این گفتمان و الگو را در زمانه‌ای که بشر به سوی تباهی، حیرانی و آشفتگی‌های نظری و رفتاری در حرکت بود ارائه کرد و منشا تغییر و دگرگونی جامعه ایران باشد.

آشوری تاکید کرد: امروز پس از گذشت ۴۰ سال از آغاز این الگو و برآمدن ساختاری مبتنی بر آن باید از خویش بپرسیم و به ارزیابی بنشینیم که این اصول و معیار‌های ۵ گانه چه مقدار رنگ تحقق یافته است. آیا جامعه نیز معتقد است که بخشی از این اصول و ارزش‌ها در روابط، مناسبات، ساختارها، رفتار‌ها و رفتار مسئولان، مردم و در ساحت زندگی جمعی تحقق یافته است یا خیر. به راستی چه عوامل و زمینه‌هایی منشا عدم تحقق این خواست ملی و دینی شده است. همگان می‌دانیم دشمن از روز نخستین از طرق مختلف این روند را با اشکال، منازعه و مقابله مواجه ساخت. ایجاد جنگ داخلی، تحمیل جنگ همه جانبه خارجی، تحریم، فشار‌های بین المللی، جنگ روانی، جنگ نرم، جنگ اقتصادی، دیپلماسی عمومی، فشار حداکثری، صدور قطعنامه، جریان سازی‌های داخلی و بین المللی در مقابل ایده انقلاب اسلامی. بی اعتمادسازی‌های نسل جدید در قبال الگو‌ها و گفتمان‌های دینی، ترویج و گسترش سکولاریزم به عنوان پادگفتمان دینی و ده‌ها روش آشکار و پنهان دیگر که هرکدام در نقش یک استراتژی مسیر کشور برای تعالی و رفاه و دستیابی به پیشرفت و کسب اقتدار در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی کشور را با مشکل مواجه ساخته و می‌سازد.

عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور در مجلس دهم ادامه داد: از دشمن غیر از این انتظار نیست او بر مبنای خصلت منفعت و عداوت رفتار و رویکرد خویش را طراحی و اجرا می‌کند، اما سوال این است که ما چه میزان در مسیری که برگزیدیم مصر و استوار بوده و هوشمندانه گام نهادیم و با خودباوری و اعتماد به نفس و با تکیه با ظرفیت درونی حرکت کردیم، آیا در میدانی که پای نهاده ایم از حقایق و موانع آن آگاهی داشتیم، آیا به لحاظ ذهنی و انگیزش خود را مهیای چنین مسیر پرسنگلاخی کرده بودیم و آیا به لحاظ عملی عزم و اراده خویش را برای رفتن در این جهت استوار ساختیم. مجموع شواهد حاکی از این است که بخش‌هایی از ما در اصالت و ماهیت، اندیشه و گفتمان انقلاب دچار تردید و تشکیک شدیم و بخش‌هایی نیز، چون مسیر را پرتنش و عاری از آرامش یافتیم دچار تغییر در منش و رویکرد گفتمان شدیم.

عضو هیات رییسه مجلس افزود: فرصت طلبان نیز در میان صفوف ما رخنه کرده اند و به جای عدالت برآمده از پیشرفت منطقی بر توسعه ظاهری و فرمالیسم تاکید کردند و به جای مردم سالاری، ولی نعمت دانستن مردم به نگاه ابزاری و دم غنیمت شماری‌های مصلحت اندیشانه و عاری از روح ارزش‌ها و باور‌های برآمده از گفتمان انقلاب اسلامی تاکید کردند، اگر امروز به رغم دستیابی به دستاورد‌های در عرصه‌های مختلف شاهد بقای مشکلات مزمن اقتصادی هستیم باید از خویش بپرسیم همه این مشکلات برآمده از خصومت ورزی و ره زنی دشمنان است یا اینکه ما هم با عمل، اندیشه، میزان پایداری عملی خویش مسبب این روند‌های ناهنجار و نتایج مغایر با گفتار شده ایم؟ آیا شکاف و فاصله طبقاتی امروز که روح اقشار مردم کم درآمد را می‌آزارد مسیر طبیعی ناشی از اجرای گفتمانی است یا عدول و فاصله گرفتن از ارزش‌ها و یا استیصال در عملیاتی سازی و انطباق بین ارزش‌ها و نتایج ناشی از برنامه هاست؟ به همین لحاظ اکثر دولت‌های پس از انقلاب که در خلق دستاورد‌های زیرساختی ناشی از اجرای برنامه‌های توسعه که دستاورد‌های نظام تلقی می‌گردد نسبتا موفق ظاهر شدند، ولی در مواجه با ناکامی حل مشکلات اقتصادی مردم به فرافکنی روی آورده اند، امروز مردم حق دارند از فاصله طبقاتی گله‌مند باشند چرا که آن‌ها به آگاهی رسیده اند و هم به خودآگاهی.

آشوری ادامه داد: مردم امروز هم به روند‌ها وقوف یافته اند و هم به عملکرد‌ها و کارکردها، مردم حق دارند که گله‌مند باشند چرا که از اعتماد آنان سرمایه بنیادین بود برای پایداری و استقامت ملی کمتر استفاده و بهره گیری شد. توسط تعدادی از خدا بی خبر رانت جو و منفعت گرا این روند به بی اعتمادی، ناامیدی و بدبینی تبدیل شد مردم حق دارند بپرسند چرا باید در جامعه‌ای که منادی حق و عدالت و حقوق انسانی است هنوز باید بخشی از جامعه احساس حاشیه‌ای بودن و حاشیه نشینی داشته باشد، مردم در عمل اثبات کردند صبور اند، پایدارند، با انگیزه و هوشمند از تهدیدات نهراسیدند، از تهاجمات و اشغال‌ها و جفا‌های دشمنان شانه خالی نکردند، زخم درون ریز خود را با اعتماد و امید و ایمان به خدای خویش التیام دادند، اما امروز در آن‌ها تردید‌ها نسبت به صداقت، کارآمدی، عدالت گرایی و حق گرایی و استیفای حقوق خویشتن پدیدار گشته است، آن‌ها فقر و نداری و مشکلات معیشتی را تحمل می‌کنند، اما عدم صداقت و بی توجهی و بی اعتمادی و گسیختن میثاق‌ها را بر نمی‌تابند.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مردم احساس می‌کنند ما از میثاق خود عدول کردیم، آن‌ها می‌خواهند که به حقیقت ارزش‌های خویش بازگردیم، با مردم خویش سخن بگوییم، آنان را محرم خویش بدانیم نه نامحرم و بیگانه، به آن‌ها اعتماد کنیم برای آن‌ها عزت قائل شویم و عزیزانه برخورد کنیم. دچار غرور و غفلت نشویم، درد و مسئله آنان را احساس و برای آن مرهمی تمهید کنیم، آن‌ها به میثاق خویش استوارند در انتخابات علیرغم اینکه دشمن آنان را منع کرد شرکت کردند، ایستادگی کردند اگرچه دشمن در آن‌ها روح تردید را دمید، حمایت کردند گرچه دشمن برای اعتماد آنان تله‌ها و دام‌های فریب گسترانید. از درخت امید خویش صیانت کردند گرچه دشمن برای آن‌ها دام‌ها و دانه‌ها تنید، آن‌ها ایستادند، مقاومت کردند، امیدوار ماندند، حمایت کردند، اما آیا ما به اندازه آن‌ها یا حداقل نیمی از آنچه کردند انجام دادیم و به میثاق خویش استوار ماندیم. امروز که با تدبیر مقام معظم رهبری گفتمان انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم باز تعریف شده است، روز بازاندیشی در افکار خودمان است.

لزوم توجه جدی به زندگی عشایر کشور

محمد بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد در پارلمان در نطق میان دستور خود ضمن ادای احترام به مردم حوزه انتخابیه خود و تبریک میلاد حضرت مسیح، در آخرین نطق سالیانه خود از همکاران پیشین و پیشکسوت خود در حوزه انتخابیه خرم آباد و دوره یاد کرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی در ادامه گزارشی مختصر از عملکرد خود ارائه کرد و گفت: لر‌ها و لرستانی‌ها این فصول زیبا و خواندنی تاریخ ایران به حق و حقوق قانونی خود نرسیدند.

وی افزود: آمار بسیار بالای کوچ سالانه از سرزمین مادری و پناه بردن به دود و دم کلانشهرها، کم توجهی یا بی توجهی به صنعت کم جان استان لرستان، در نظر نداشتن صنعت دامداری و دامپروری استان لرستان و نهایتا نادیده گرفتن سهم لر‌ها در کابینه دول مختلف، تنها نمونه‌ای از حقوق تضییع شده لر‌ها است.

بیرانودی تأکید کرد: امروز بر اثر فقر و فاقه صدای شکستن عزت و غرور نیازمندان عزتمند در هر کوی و برزن به گوش می‌رسد.

این عضو مجمع نمایندگان استان لرستان با اشاره به گذشت ۱۳۰۷ روزه از دوران مسئولیتش به عنوان نماینده به حضور فعال ۴۰۰ روزه خود در مجلس و ۷۰۰ روزه‌اش در حوزه انتخابیه اشاره و یادآور شد: در این میان بیش از ۹۰۰ نشست با مسئولان عالی رتبه کشور برای حل مشکلات مردم نیز صورت گرفته است.

وی، حضور چندین دوره‌ای خود در کمیسیون تلفیق بودجه سنواتی و پیگیری برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و نیرو‌های نظامی و انتظامی و همچنین پیگیری برای به کارگیری مشمولین تبصره ۱۰ ماده ۱۷ شامل نیرو‌های خرید خدمات، پیش دبستانی‌ها، نهضتی‌ها و حق التدریس‌ها از جمله اقدامات خود در دوره نمایندگی برشمرد و گفت: همچنین تأمین بیش از ۴۰ میلیارد تومان برای ساماندهی قلعه تاریخی فلک الافلاک در سال اول نمایندگی از جمله این اقدامات بوده است.

بیرانوندی، قرار دادن استان لرستان در ردیف استان‌های مشمول ارتقای شاخص‌های توسعه و اختصاص ۲۰ میلیارد تومان در سال اول و تداوم آن و همچنین پیگیری اجرای رتبه بندی معلمان به طوریکه مقرر شد تا پایان این ماه اجرا شود را از جمله کارنامه دوره نمایندگی خود خواند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: اخذ مجوز ساخت هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان خرم آباد و چگینی، تعیین تکلیف نیرو‌های کارخانه پارسیلون و ماشین سازی لرستان و تبدیل وضعیت نیرو‌های راه آهن و همچنین حقوق معطل مانده پرستان از دیگر اقدامات صورت گرفته در طول دوره نمایندگی بوده است.

وی، اخذ مجوز گازرسانی به اکثر روستا‌های دور افتاده و صعب العبور را یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته دانست و گفت: در حوزه آبرسانی نیز، کم توجهی به تخصیص آب در طول سال‌های گذشته موجب سیل ویرانگر ابتدای سال را به دنبال داشت.

بیرانوندی یادآور شد: بسیاری از مردم از پراخت‌‎های بخش‌های مختلف از جمله مسکونی و کشاورزی گلایه‌ها دارند که جا دارد از وزیر بابت نیرو بابت پیگیری و ساماندهی تخصیص آب استان قدردانی کنیم.

وی با اشاره به اخذ مجوز ماده ۲۳ مسیر خرم آباد به سپید دشت و پیگیری برخی مسیر‌های دیگر مواصلاتی؛ اجرای طرح‌‎های هادی بیش از ۱۰۰ روستا در حوزه انتخابیه خود را از جمله اقدامات عمرانی در این دوره برشمرد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: پروژه ریلی درود-خرم آباد در حال تعطیلی است و آزادراه این مسیر نیز بسیار کند پیش می‌رود، لطفا عنایت کنید با دستور خاص و ویِژه فعالیت این پروژه‌ها قوت بگیرد و پرواز‌های خرم آباد نیز ساماندهی شود.

وی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز ساخت بیمارستان عشایر بی سر و سامان است که باید هرچه بیشتر و بهتر ساماندهی شود.

بیرانودی، تهیه و تأمین چند دستگاه ضروری از جمله سی تی اسکن و اخذ مجوز سی تی آنژو و پمپ قلب و سایر توسعه‌ای در این بخش را از دیگر اقدامات خود در این بخش دانست.

وی در پایان با اشاره به اظهارات استاندار استان لرستان درباره تبلیغات انتخابات، گفت: اگر این نکات قانونی و برای کل کشور بوده ما که در خانه قانون هستیم و گردن می‌نهیم، اما اگر برای کل کشور نیست، همه باهم هرچه تلاش کردیم مدیران ناکارآمد فعال نشدند؛ اگر ما نباشیم که گل و بلبل خواهد شد.

نماینده مردم خرم آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قطعا در مواردی که تبلیغ تلقی می‌شود خودمان به حرمت رقبا در صحنه حضور نخواهیم یافت، اما جایی که احساس کنیم خدمت رسانی به مردم مختل خواهد شد وظیفه خود می‌دانیم که تا آخرین روز در مجلس در صحنه‌ها حاضر باشیم.

امیدواریم دنیا از حملات و تنش‌های ایجاد شده توسط رییس جمهور آمریکا رهایی یابد

یوناتن بت کلیا نماینده آشوریان در پارلمان در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، سوم دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود با بیان اینکه خوشا به حال زحمت کشان برای عدالت، زیرا ملکوت آسمان از آن ایشان است، گفت: با سلام و درود بر محضر رهبر انقلاب، ریاست محترم مجلس، همکاران گرامی، ملت بزرگ ایران و مردم شریف آشوری و با تشکر از هموطنان عزیر آشوری که ۲۰ سال کرسی نمایندگی خود در مجلس را به اینجانب سپردند تا رابط آنان با مسئولین شوم و ایمان راسخ دارم که در حد توان خود امانت‌دار خوبی بوده‌ام و توانسته‌ام نمونه‌ای از یک خدمتگزار واقعی برای جامعه آشوری و ملت بزرگ ایران باشم و از شما به خاطر عدم پذیرش خواستتان مبنی بر ثبت‌نام برای مجلس یازدهم پوزش می‌طلبم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: آخرین نطق اینجانب از تریبون خانه ملت مصادف با ایام مبارک عیسی مسیح و آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی است، که بر خود واجب می‌دانم این اعیاد خجسته را به کلیه آشوریان ایران و جهان و مسیحیان واقعی سراسر جهان و مسلمانان عزیز کشورمان که خود را در شادی میلاد مسیح پیام‌آور صلح و دوستی شریک می‌دانند، تبریک بگویم و از خداوند متعال خواستارم که صلح و آرامش در سال جدید میلادی بر زمین حکمفرما باشد.

وی تصریح کرد: آشوری‌های میهنمان که همواره حضوری پر شور در تمامی سنگر‌های انقلاب و جمهوری اسلامی داشته‌اند، همراه و همدل با تمامی نهاد‌ها و بنیان‌های دگرگون‌ساز میهن‌مان در به ثمر رسیدن خواست‌های نظام از پا ننشسته‌اند. خرسندم که به محضر ملت و مجلس برسانم که جامعه جهانی آشوری، یکپارچه و یکصدا بر همه حرکت‌های سرنوشت‌ساز نظام داشته و کلیه حرکت‌های مدعیان دموکراسی و حقوق بشر را محکوم نموده‌اند.

بت کلیا خاطرنشان کرد: در حالی که رئیس جمهور آمریکا با فشار‌های چند صد برابری خود بر ملت ایران هجمه وارد کرده و کماکان ادامه می‌دهد، مجلس کشور متبوعش به استیضاح ایشان رای داد که امیدواریم با اثبات اتهامات وارده به ایشان، دنیا از حملات و تنش‌های ایجاد شده این سیاستمدار لحظه به لحظه، رهایی یابد. اخیرا وزارت امور خارجه آمریکا، کشورمان را به دلیل واهی عدم رعایت حقوق ادیان توحیدی محکوم کرده است که بنده به عنوان یک مسیحی ضمن محکوم کردن این حرکت از آقای پمپئو خواستارم تا ابتدا قانون اساسی ایران را به مطالعه و سپس اظهارنظر کند.

وی افزود: اکنون که دشواری‌های بسیار زیادی دامنگیر کشور شده و تمامی آحاد میهن‌مان از آن‌ها باخبرند، برای حل آن‌ها به برخورد شفاف و صریح مسئولان نیازمندیم. افزایش نرخ بنزین بدون آماده‌سازی جامعه، مشکلات تورم روزافزون، بیکاری، آلودگی هوا از جمله موارد مهمی است که باید به آن‌ها پرداخته شود. البته؛ مورد اخیر از معضلات بسیار سهمگینی است که متاسفانه تنها راه چاره‌ای که مسئولین اتخاذ می‌کنند تعطیلی مدارس است و صد البته عملی بسیار غیرکارشناسی، چرا که آلودگی هوا نه تنها بر کودکان و خردسالان تاثیرگذار است بلکه بر همه اقشار فشار‌های زیادی را وارد می‌کند و همه افراد جامعه تحت بیماری و خطر قرار دارند.

بت کلیا اظهار کرد: درگیری‌های آبان ماه سال جاری که در اثر تغییر ناگهانی نرخ بنزین بود را نباید به فراموشی سپرد، چرا که این نشان از دشواری‌های بسیار زیاد اقشار کم درآمد جامعه دارد. شاید برخی از عُمال خود فروخته در این بین، یکه تازی‌ها کردند، ولی مسئولین باید به هوش باشند که مردم تحت فشار هستند و می‌بایست راه حل‌های کارسازی را اتخاذ کنند و نباید همه خواست‌های به حق مردم شریف ایران را به پای عده‌ای منافق ببندند و بی‌خیال از کنار مشکلات مردم‌مان بگذرند. ما ایرانیان بر خود می‌بالیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی، همواره با شفافیت و صراحت، مسائل و مشکلات مملکت را رصد می‌کنند و توصیه‌های لازم را نیز به مسئولین ارائه می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه در برهه بسیار حساسی قرار گرفته‌ایم لذا شرکت در انتخابات اسفندماه ۱۳۹۸ بیشتر توصیه می‌شود و از همگان درخواست می‌شود بدون حب و بغض، افراد اصلح را انتخاب کرده روانه خانه ملت کنند. با تحریم انتخابات نه تنها به خود ضربه زده‌ایم بلکه دشمنان این مرز و بوم را نیز از این عمل شادمان می‌کنیم که این زیبنده مردم شریف ایران نیست.

بت کلیا با بیان اینکه اینجانب با کارنامه‌ای درخشان از خانه ملت خداحافظی خواهم کرد و برخی از مفاد آن را برمی‌شمرم، یادآور شد: برابری دیه ادیان توحیدی با مرد مسلمان، تخصیص بودجه‌ای از بودجه سالانه کشور برای اقلیت‌های دینی، احداث تنها پارک اختصاصی برای آشوریان تهران، رفع مشکل تصرف عدوانی انجمن آشوریان تهران از قوه قضائیه، احداث یک واحد زمین چمن مصنوعی در محل انجمن آشوریان تهران، احداث تالاری با بودجه شهرداری تهران برای آشوریان تهران، اخذ زمین‌هایی برای انجمن‌های آشوریان ارومیه و کرج، احداث یک واحد درمانی در ارومیه از محل بودجه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اخذ بودجه اختصاصی برای جشنواره‌های بین‌المللی تموز، رفع مشکلات آب، برق، گاز و جاده‌های مواصلاتی بسیاری از روستا‌های ارومیه، طرح هادی چندین روستای آشوری نشین منجمله روستای قزلعاشق، جذب بودجه‌هایی جهت مرمت برخی از کلیسا‌ها از سوی میراث فرهنگی و گردشگری، رفع مشکل سند انجمن آشوریان ارومیه، جذب بودجه‌های اختصاصی جهت برگزاری کنگره‌های اتحادیه جهانی آشوریان و کنفرانس‌های بین‌المللی در تهران، ارومیه و کشور‌های خارجی، برگزاری همایش بین‌المللی زبان مادری، جذب بودجه اختصاصی برگزاری اجلاس اسقفان کلیسای شرق آشوری در تهران، انتشار کتب و نشریات در سطح حرفه‌ای و صد‌ها حرکت ماندگار دیگر که از حوصله این نطخارج است که صد البته وجود آرشیوی بسیرا منظم شامل بیش از ۲۵۰۰۰ فقره نامه در جهت رفع مشکلات موکلان آشوری و غیر آشوری در زمینه و موردی، مهر تاییدی بر این ادعاست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: در خاتمه جا دارد از کلیه مسئولین نظام علی الخصوص وزارتخانه‌های کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، نفت، دفاع، نیروی انتظامی، ارتش جمهوری اسلامی، سپاه، انجمن‌های آشوری ارومیه، الرز، اهواز، شاهین شهر، انجمن‌ها و روحانیون کلیسا‌های آشوری کلدانی، فراکسیون مستقلین، فراکسیون آذری زبانان، کمیسیون عمران، رئیس مجلس، اعضای هیات رئیسه، کلیه پرسنل و مدیران ادارات مجلس، نمایندگان مجلس و مسئولین استان آذربایجان غربی علی الخصوص قاضی پور تشکر و قدردانی می‌کنم.

نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آشوریان گرامی با سلام و ارادت عید میلاد مسیح و آغاز سال نو ۲۰۲۰ را تبریک می‌گویم و آرزوی برقراری صلح در جهان را دارم. آنچه توانسته ام لطف خدا بوده و بس. /۸۵۶/
ارسال نظرات